My brand content strategy

A program designed to teach brands, entrepreneurs and content creators how to present themselves and sell on social media

jessydiandra-transparent.png

THE ZOOM WORKSHOP

3 weeks to create your brand strategy

Step 1

Introduction

- What is a brand content strategy ?
- Setting reachable goals
 
- Defining the right key performance indicators

Step 3

Creation of an editorial charter

- How to choose your platforms
- Defining a frequency
- Finding your writing style
- Choosing your formats
- Categorizing your posts
- Planning with your own content calendar

Step 2

(Re) define your brand

- The 8 laws of a great logo
- Writing a pitch 
- Telling your story
- Targetting the right audience

Step 4

Defining a process

- How to create your templates
- Choosing your Instagram and Pinterest feeds 
- Content creation toolkit
- Tutorials & Tips
- Creation of your reporting template

BONUS

3 AUDIO COURSE ON CRISIS COMMUNICATION MANAGEMENT 

FOND-SONOGRAMME.png
FOND-SONOGRAMME.png
FOND-SONOGRAMME.png

- How to clean up your reputation
- How to manage a Bad Buzz 
- Writing a statement

INCLUDED IN TRAINING

black-girl-laptop.jpg

THE ONLINE COURSE

A pre-recorded version that allows you to learn how to work your strategy, at your own pace

 

EXPERIENCES

THE ZOOM WORKSHOP

THE ONLINE COURSE

Theory

Practice

Live Tutorials

1 to 1 coaching sessions

Theory

Practice

Live tutorials

1 to 1 coaching sessions

Sans titre (2).png

Before calling Jessy, I was completely lost, and I was going all over the place. I worked in a destructured way, without any editorial guidelines and no commercial strategy.  

During our collaboration, I felt accompanied, supported, listened to and understood.  

Since then, I have been more confident and better organized. 

-

Inédride, career management specialist

Foire aux questions

Combien de temps les journées de l'atelier durent-elles ?


Vraiment pas longtemps ! Tout ce que je te demande, c'est de m'accorder pendant ces 3 semaines 2 heures de ton temps (du lundi au vendredi).




C'est quoi une stratégie éditoriale de contenu ?


C'est un outil qui contient toutes les informations concernant ta marque, et plus particulièrement ta communication sur les réseaux sociaux.




À qui s'adresse cette formation ?


Aux créateurs de contenus Qui souhaitent asseoir leur influence et par la suite monétiser auprès des marques Aux entrepreneurs connectés Parce que maintenant, et plus que jamais, il est vital pour les entreprises d'assurer une bonne présence en ligne Aux (futurs) community et social media managers Souhaitant affiner leur méthode !




Est-il possible de suivre cette formation entière en session individuelle ?


Absolument ! Pour ça, tu as 2 options: acheter la version pré-enregistrée (moins riche) de cette formation depuis le catalogue disponible dans sur la page "formations", ou prendre rendez-vous avec moi grâce à l'option "Prendre rendez-vous" du sous-menu de la catégorie "Services" du menu principal.




Que faire si les inscriptions sont fermées ?


Entre tout simplement tes coordonnées sur le formulaire de liste d'attente pour être informé(e) de la prochaine session.





jessy-diandra-pointing.png

Need a stress-free solution ? 

 I can create your strategy from A to Z, without you having to worry about the smallest detail!  

STEP 1

We meet for a 2 hour session during which I will ask you all the questions in order to get the information I need to write your strategy.

STEP 2

During 8 to 10 hours, I work on the drafting of your document in complete autonomy  

STEP 3

Your receive your strategy in your mailbox ! 

JESSYDIANDRA-STRATEDITO-INDIVIDUEL.jpg
SOCIALMEDIA-JESSYDIANDRA.png

Need a social media manager ?